lørdag 12. desember 2009

Kommet litt i gang...

Ja, etter at en del utstyr er innkjøpt, og en knippe konserter er fotografert, så innser jeg at 50mm 1.4 er et godt objektiv om jeg får lov til å bevege meg foran scenen. I de tilfeller hvor jeg ikke får til det, så blir noen av utrykkene borte. Min 70-300 er for svak til å kunne håndtere lavt og skiftende scenelys. Kanskje en 85mm eller 100mm fra 1.4 til 2.8 kunne være noe. Kanskje også 55-200 2.8, om jeg presser ISO så høyt det går. På mitt kamera er dette 1600. Innendørskonserter ser nok til å måtte bli dekket av en fotograf i gode joggesko. :)

Utendørskonserter derimot, der stiller jeg litt bedre. Mitt 70-300 holder lenge i godt vær og på dagtid. Om det ikke blir for mørkt, eller røykfullt så blir bildene veldig bra. Kunne tenkt meg en 2.8 dog, men de koster litt for mye forløpig.

Jeg skal laste opp noen eksempler etterhvert. Av utstyr om er innkjøpt så må nevnes blitz og infrarød sender. Dette for bruk av off-camera blitz. Stativ til blitz og noe paraply (reflektor, diffuser) står på førsteplass på innkjøpslista nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar